Mercur BeLOFte 2017 Emiel Brinkhuis

Commerciële wervelwind

Voor de derde keer wordt in samenwerking met het Lucas-Ooms Fonds een jong talent bekroond met de Mercur BeLOFte van het Jaar. De winnaar krijgt een Mercur-beeldje en een geldbedrag, te besteden aan de eigen ontwikkeling. Dit jaar gaat de hoofdprijs naar Emiel Brinkhuis, branded content-topper bij Media MANsion.

Soms gaat hij iets te snel, zo geeft hij toe, maar de tomeloze energie van Emiel Brinkhuis is aanstekelijk. En daar komt de content- en marketing manager heel ver mee. “Ik vind A-merken machtig mooi en er is bijna niets leukers dan nieuwe ideeën voor samenwerkingen met merken bedenken met ons team.” Zo bedacht hij dat het leuk zou zijn iets met Zwitsal te doen in Winq- en pakte vervolgens gewoon de telefoon om de adverteerder te bellen voor een afspraak. De samenwerking met het babymerk komt er. Net als de tailormade samenwerking die hij uitrolde met Philips en Volvo.

Duizendpoot
Emiel is een netwerker pur sang, zeggen zijn collega’s bij Media MANsion. Hij legt contacten met stakeholders van adverteerders en mediabureaus, met lezers, journalisten, BN’ers, producenten en wie hij maar tegenkomt. De duizendpoot en regelneef ontwikkelt marketingacties, rolt nieuwe kanalen uit (video/social) en heeft het thema ‘diversiteit’ als USP opgepakt en met diverse merken uitgewerkt tot grootschalige branded-contentsamenwerkingen. Dat vertaalt zich in klinkende groei in omzet en in betere zichtbaarheid bij mediabureaus, waardoor Winq vaker wordt meegenomen in mediaplannen. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft hij in de 2,5 jaar die hij bij de uitgeverij werkt een belangrijke rol gespeeld bij de implementatie van de crossmediale strategie voor verdere groei van de merken. “Een meer dan fijne collega. Zijn talent, ambitie en persoonlijkheid zijn uniek”, zeggen zijn collega’s. Hij veroverde ook de harten van de jury, die Emiel graag de Mercur BeLOFte van het jaar 2017 toekent. Een allround denker, absoluut een belofte voor de sector!

“Ik vind A-merken machtig mooi en er is bijna niets leukers dan nieuwe ideeën voor samenwerkingen bedenken.”

 

TERUG